ODABRANA SELEKCIJA ZA 2018. GODINU

Po završetku natječaja za selekciju plesnih predstava za 2018. godinu, žiri Plesne mreže Hrvatske odabrao je dvanaest predstava.

1. Odjednom odasvud /Suddenly Everywhere (Bruno Isaković & Mia Zalukar, Udruga Domino)
2. Pod pozornicom (Ivana Peranić, Kreativni laboratorij suvremenog kazališta)
3. Kompas (Simone Aughterlony, Petra Hrašćanec, Saša Božić, Umjetnička organizacija 21:21)
4. Odraz (Marija Ščekić, Histeria Nova)
5. Tri sestre (Natalija Manojlović, Tatar &td)
6. O koegzistenciji i ljudima (Irana Mikec, Koreokroj)
7. Traveloque (Žak Valenta, Trafik)
8. Tamo vani i ondje unutra (Sonja Pregrad, Ana Kreitmayer)
9. Bez /voznog/ reda (Gordana Svetopetrić, Dance Company Magija)
10. Rapsodija za 3 glave, 6 stopala i 10 ruku (Nastja Štefanić, Kufer)
11. Staging a play: Tartuffe (Matija Ferlin, ZPA)
12. Stranac (Bad.co)

Čestitamo onima koji su ušli u selekciju te se nadamo što većem broju odabira radova od strane naših partnera.
Zahvaljujemo se svim udrugama, umjetničkim organizacijama i pojedinim umjetnicima na prijavi na natječaj.

Komisija za selekciju 2018: Željka Turčinović (predsjednica komisije), Eva Broberg (Švedska), Andrej Mirčev.

KOMENTARI NA SELEKCIJU:

Eva Broberg: Kao međunarodni član žirija za odabir plesnih predstava za Plesnu mrežu Hrvatske izabrala sam nastupe koji funkcioniraju u širem europskom kontekstu. Te predstave koriste međunarodni jezik plesa ili engleski jezik. Moj odabir temelji se i na onome što smatram relevantnim u europskom kontekstu, oblikovanom s više perspektiva, više tijela, više realiteta. Izabrala sam izvedbe koje govore o svojoj hitnoj priči izvan tradicionalne uniformne ideje oblika i tijela.

Odjednom odasvud/ Suddenly Everywhere (Bruno Isaković & Mia Zalukar)

Željka Turčinović: Koreografija dvoje odličnih plesača koji kroz, naoko, neobaveznu plesnu sekvencu započinju svoj duet upoznavanja, razvijaju odnos usložnjavanjem različitih situacija koje sadrže žudnju, prijateljstvo, privlačnost, poštivanje, pripadanje…

Andrej Mirčev: Uvjerljiva izvedba koja se kreće između narativnih i apstraktnih koreografskih oblika, čime osnovnu ideju muško-ženskog odnosa usložnjava i otvara za različita tumačenja. 

Pod pozornicom (Ivana Peranić/ Kreativni laboratorij)

Željka Turčinović: Kazališni toponim „pod pozornicom“ nosi niz konotacija koje izazivaju asocijacije i vode tijek misli publike: prenapučenost artefaktima, tama, nered, prašnjavost. Plesačevo tijelo i pokret probijaju se kroz te meandre i stvaraju jednu nestvarnu napetost koja je skučena ali istinita jer tijelo ne laže. Uzbudljivo plesno putovanje!

Andrej Mirčev: Konzekventno tretirajući kompleks sjećanja kao temelj koreografsko-glumačke igre, ovim se ostvarenjem ostvaruje pregnantan susret kazališne i plesne umjetnosti.  

Kompas (Simone Aughterlony, Petra Hrašćanec, Saša Božić/Artistic organization 21:21)

Željka Turčinović: Plesno – kazališni autorski projekt koji kroz priču o Odiseju, govori metaforički i bukvalno o rastakanju ljudskih odnosa koji vode u samoću. Tražeći egzistencijalni izlaz, autorski tim stvara izvedbeni esej o samoći ironično komentirajući mogućnost drugačijeg izbora. Važan je umjetnički doprinos dviju sjajnih plesačica i performerica koje projekt dovode do umjetnosti.

Andrej Mirčev: Precizna koreografska kreacija u kojoj varijacije intenziteta generiraju semantički kompleksne scenske slike.

Odraz (Marija Ščekić, Histeria Nova)

Željka Turčinović: Po meni najbolja koreografija i izvedba u ovom izboru za Plesnu mrežu, 2018. Muški princip u liku plesača breakdancea i ženski princip koja nosi plesačica lirskih i elegantnih pokreta. Suprotni principi se susreću ali ne suprostavljaju; oni istražuju prostor (svijet) u kojem su se našli u rasponu od animalnog do suptilno dramatičnog kretanja. Bez fizičkog dodira, žensko lice zaklonjeno kosom sugerira impersonalnost; dvoje plesača svjedoče o nesigurnosti postojanja u svijetu, ali i jakoj povezanosti kroz tijelo i pokret.

Andrej Mirčev: U ovom multimedijalnoj kreaciji, relacija između plesnog tijela i video projekcije eksponira zanimljive narativno-osjetilne konstelacije.

Tri sestre (Natalija Manojlović)

Andrej Mirčev: Realizirajući dramski predložak Antona Pavloviča Čehova kao preciznu koreografsku igru, Tri sestre rezultiraju izrazito poetičnom atmosferom u kojoj će tekst dobiti novo značenje.

O koegzistenciji i ljudima (Irena Mikec, Koreokroj)

Andrej Mirčev: Ranjiva samoća ljudskih odnosa koje je u tematskom fokusu ove koreografije zrcali egzistencijalnu ranjivost prepuštanja Drugom.

Traveloque (Žak Valenta, Trafik)

Željka Turčinović: U solima i duetima četvero plesača otkrivamo sklad pokreta i glazbe koji se nameće kao organski rezultat suigre između života i umjetnosti kretanja, mladosti i zrelosti. Tematizirajući život kao ogradu, zapreku, neslobodu, ples, stvarajući mentalni i fizički sklad, traži odgovor.

Andrej Mirčev: Prijenos znanja i odnos između različitih generacija plesnih umjetnika-ica u ovoj je koreografiji otvorilo važna pitanja načina na koji je unutar plesa moguće misliti kontinuitet i (trans)generacijski dijalog. 

Tamo vani i ovdje unutra (Sonja Pregrad, Ana Kreitmayer)

Željka Turčinović: Egzistencijalna tema suprostavljanja lirike i epike, njihova različitost reflektira se u dva različita diskursa kretanja dviju plesačica: lirskom i epskom. Njihov odnos temelji se na istraživačkoj komunikaciji koja gradi međusobne odnose od prijateljstva do kreativnog partnerstva.

Andrej Mirčev: Koreografske slike u kojima se izvedbeni fokus transformira s obzirom na distancu ili blizinu plesnog dueta uspostavljaju dojmljivu scensku atmosferu.  

Bez / voznog / reda (Gordana Svetopetrić, Dance company Magija)

Željka Turčinović: Jedan od vrlo dobrih primjera inkluzivne scene u Hrvatskoj ovaj puta dogodio se u Rijeci. Tjelesna ograničenost izvođača pretvara se u artikulirano, strastveno i primjereno kretanje osobnosti formiranih upravo svojom tjelesnošću u plesu.

Andrej Mirčev: Otvarajući prostor za uprizorenje nekonvencionalnih tijela, projekt Bez (voznog) reda demonstrira potencijalnost plesa da senzibilizira ranjive i marginalizirane društvene skupine. 

Rapsodija za 3 glave, 6 stopala i 10 ruku (Nastasja Štefanić, Kufer)

Željka Turčinović: Već sam odabir glazbenog termina „rapsodija“ upućuje na epizode koje stvaraju strukturu i koje će u slobodnom toku i improvizaciji stvoriti cjelinu/ koreografiju. Tri plesačice, dva svirača i klavir kao scenografski i muzički rekvizit govore o suigri plesa i glazbe u kojoj izvođači ostvaraju harmoničan i kreativan odnos.

Andrej Mirčev: Multimedijalna koreografija u kojoj se izvedba realizira kroz suodnos pokreta i zvuka, dokazuje mogućnost plesne umjetnosti da djeluje kao točka susreta tehnologije i ljudskog tijela.  

Staging a play: Tartuffe (Matija Ferlin, ZPA)
Andrej Mirčev: Prevodeći Molierovog Tartuffea u začudnu koreografsku kreaciju, ovim se projektom utvrđuje kontekst za refleksiju o vizualnom impulsu plesa.

Stranac (Bad.co)
Andrej Mirčev: Transformacija Camusov Stranca u osebujni scenski jezik, aktualizirala je pitanje odnosa prema drugim kulturama, narodima i religijama.

Popis i raspored predstava odabranih od partnera Plesne mreže Hrvatske:

“Odjednom odasvud” Udruga Domino – 17.06.2018. Kazalište Virovitica
“Tri sestre” Teatar itd – 23.06.2018. Gradsko kazalište Joza Ivakić, Vimkovci
“Traveloque”, UO Trafik –11.07.2018. Osječko ljeto kulture
“Tartuffe” Zagrebački plesni ansmbl –17.09.2018. HDK Rijeka
“Odraz” Histeria Nova – 17.10.2018. Dječje kazalište Branka Mihanovića, Osijek u suradnji s Umjetničkom akademijom Osijek
“Odraz” Histeria Nova – 16.11.2018. POU Umag
“Odraz” Histeria Nova – 17.11.2018. Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula
“Odraz” Histeria Nova –18.11.2018. POU Poreč
“Tartuffe” Zagrebački plesni ansambl – 28.11.2018. Gradsko kazalište “Zorin dom”, Karlovac
“Rapsodija za tri glave, šest stopala i deset ruku” Nina Križan, Kufer – HNK u Varaždinu (datum će biti naknadno određen)

Gostovanja organizira Plesna mreža hrvatske uz sufinanciranje Ministarstva kulture i Gradskog ureda za kulturu grada Zagreba.

Napomena: HNK Osijek odustao je od organizacije gostovanja za 2018. nije jasan razlog inače do sada vrlo uspješne suradnje. Ukoliko ga uspijemo doznati, proslijediti ćemo odgovor.
Dubrovačke ljetne igre nisu ove godine mogle uvrstiti predstavu iz selekcije iz razloga što je Mreža iz opravdanih razloga nešto kasnije raspisala natječaj te je program već bio definiran
HNK Šibenik nije poslao službeni odgovor na upit Mreže sve do danas, te još uvijek čekamo odgovor.

Čestitamo gostujućim predstavama i zahvaljujemo svim odabranim i prijavljenim organizacijama i udrugama na suradnji te očekujemo novi natječaj početkom studenog 2018.